Kommunicera med framgång
Bemötande och kommunikation i yrkeslivet
Att kommunicera med stil och framgång med andra människor är en ständig utmaning. Varför lyckas vissa människor bättre än andra? Den här utbildningen uppmärksammar professionell kommunikation i yrkeslivet. Utbildningen fokuserar på personlig kommunikation och konsten att ge ett trevligt och serviceinriktat intryck. Olika föreläsningsteman ger deltagarna konkreta tips på hur man kan förbättra och utveckla sina egna färdigheter inom personlig kommunikation, kundbemötande och service. Deltagarna får också diskutera verklighetsbaserade case.
Utbildningen uppmärksammar en rad viktiga detaljer som kännetecknar professionell kommunikation och god service. Kursdeltagarna får ta del av psykologiska faktorer som påverkar hur människor uppfattas av andra, positivt eller negativt. Kursen lär ut psykologiska mekanismer som är både viktiga och användbara, oavsett om det gäller intern eller extern kommunikation.
Utbildningen fokuserar på:Service – alla människor gillar ett trevligt bemötande och god service. Men vad är god service, egentligen? Hur ger vi god service?
Verbal och icke verbal kommunikation – vad uttrycker vi egentligen, inte bara med ord, utan också med kroppsspråk och klädsel.
|
Svenska Retoriksällskapet utbildar och inspirerar personal- och chefsgrupper i företag som vill utveckla den interna och externa kommunikationen.
Hos oss hittar ni unika personalutbildningar, kurser, föreläsningar, workshops och föredrag inom retorik, presentationsteknik och framgångsrik kommunikation i arbetslivet. Svenska Retoriksällskapet håller föreläsningar om kommunikation som utvecklar arbetsgrupper och företag. Vi erbjuder företagsinterna utbildningar över hela Sverige.
Välkommen att kontakta oss för att berätta om era utbildningsbehov.