Svenska Retoriksällskapet

Pernilla Thellmark, föreläser om marknadsföring, kundbemötande och etikett.

”Jag är övertygad om att de företag som arbetar aktivt med kundbemötande kommer att vara framgångsrika.”

 

 

Pernilla Thellmark

Pernilla Thellmark har i mer än 20 års tid arbetat i stora organisationer, både inom offentlig sektor och privat näringsliv. Hon har gedigna kunskaper inom marknads­föring, reklam, kundlojalitet och PR. Bland annat har hon arbetat i 14 år på Sydsvenskan i Malmö. Där har hon haft flera ledande positioner. Hon har varit kundvårdschef, PR-chef och marknadschef.

 

I dag är Pernilla Thellmark utbildningskonsult och projektledare. Som föreläs­are talar hon regelbundet om bemötandefrågor och värdet av att vårda och utveckla varumärken. En fråga Pernilla Thellmark gärna ställer till människor i olika sammanhang är: Finns det någon verksamhet som anser sig ha råd att inte ge ett bra kundbemötande?

 

Bra bemötande skapar lönsamhet

För att skapa lönsamma och framgångsrika organisationer är frågor som etik, vett och etikett viktiga. Pernilla Thellmark har gedigna kunskaper om hur man bygger kundlojalitet och inte minst vikten av att göra det ur ett företagsekonomiskt perspektiv. Hon är också van vid förhandlingar och har under alla år som chef intresserat sig för ledarskap.


Av erfarenhet vet hon hur viktiga de mjuka värdena, som bemötandefrågor, är i organisationer. Det gäller både internt och externt. Ekvationen är enkel, personal som trivs mår bättre och presenterar mer. Kunder som trivs med personalens bemötande och service återkommer. Lojala kunder är lönsamma kunder.

– Jag är övertygad om att de företag som arbetar aktivt med kundbemötande kommer att vara framgångsrika verksamheter, framhåller Pernilla Thellmark.

Som utbildningskonsult kompetensutvecklar Pernilla Thellmark människor i företag och andra organisationer. Hon får både chefer och medarbetare att inse vikten av att investera tid och engagemang i bemötandefrågor, både ur ett trivsel- och företagsekonomiskt perspektiv. Chefers och medarbetares sätt att bemöta andra människor kan göra skillnad mellan framgång och fiasko, både för den enskilda medarbetaren och för hela verksamheten.

 

Marknadsföring och PR

Pernilla Thellmark är utbildad i internationell marknadsföring vid Mälardalens högskola och vid Ecole Supérieure de Commerce i Montpellier, Frankrike. På senare år har hon även utbildat sig till samtalsterapeut på Huma Nova.
Sin yrkesbana började hon på ett företag i Paris som anordnar mässor och konferenser åt stora, internationella bolag. Där arbetade Pernilla Thellmark som säljare och mässvärdinna. Väl hemflyttad till Sverige började hon arbeta som projektledare på Kävlinge kommun. Uppdraget var att skapa bättre och mer aktiva nätverk mellan kommunen, Arbetsförmedlingen och näringslivet.


Pernilla Thellmark har arbetat med marknadsföringens olika discipliner: varumärke, PR, sponsring och event. Hennes specialområde är hur man bygger kundlojalitet, ett ämne som ligger henne varmt om hjärtat och som format hela hennes karriär.

 

Företagsinterna utbildningar för personal- och chefsgrupper

Svenska Retoriksällskapet utbildar och inspirerar personal- och chefsgrupper i företag som vill utveckla den interna och externa kommunikationen.

 

Hos oss hittar ni unika personalutbildningar, kurser, föreläsningar, workshops och föredrag inom retorik, presentationsteknik och framgångsrik kommunikation i arbetslivet. Svenska Retoriksällskapet håller föreläsningar om kommunikation som utvecklar arbetsgrupper och företag. Vi erbjuder företagsinterna utbildningar över hela Sverige.

 

Välkommen att kontakta oss för att berätta om era utbildningsbehov.